Panshis?

Här sitter jag och njuter av tre småbarn som sover, stjärnorna på slottet och tickandet av mina bambustickor medan det röda garnet förvandlas mer och mer till en toppluva. Nej det är inte min mormor som skriver det är jag. Saga har precis gått och lagt sig och de andra syskonen ockuperar pappa och Anna-Karins famnar efter en skrikig afton. Själv väntar jag på att nästa episod av Project Runway ska streamas klart.
Eftersom min far och hans sambo ydligen har fallit in i medelålderns medelsvenska medelstandard vad gäller tv-program så är det med stor förvåning jag ser att Kjell Bergkvist är där bland alla andra skräcködlor, förlåt Tommy Körberg du är en fantastisk sångare och en stor inspirationskälla men du är rätt gammal. Det är säkert Bergkvist också men innan så har han haft en lite ungdomlig integritet. Han ger programmet en liten twist men jag har precis insett att han är precis likadan som alla sina karaktärer vilket får mig att inse att han kanske inte är en så skicklig skådis som han verkar.
Nu kanske ni tror att jag glorifierar Bergkvist totalt. Inte fallet. Blev bara förvånad för han är annorlunda än de andra människorna i alla fall.
Åh herre gud, jag är föråldrad. Bäst att sätta på episoden nu innan jag får grått hår och rynkor.
Mors Galosh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0